آشنايي كوتاه با صنعت هتلداري

به خبرنامه جامع تخصصي گردشگري خوش آمديد.

آشنايي كوتاه با صنعت هتلداري

۱۰۰ بازديد

مسافران و گردشگران به مكاني براي خوابيدن و استراحت هركجا كه باشند نياز دارند. در طول تاريخ، گردشگران براي استراحت و ناهارخوري به استراحتگاه‌هاي عمومي و هتل‌ها پناه آورده‌اند؛ بنابراين، صنعت هتلداري يكي از سازمان‌هايي است كه به‌عنوان بخش بسيار پويا در صنعت گردشگري در نظر گرفته مي‌شود.

صنعت هتلداري جديد، آغازهاي خود را مديون كشورهاي اروپايي به‌ويژه سوئيس است. اين صنعت با ساختمان‌هاي كوچك و كم‌عمق كه از كليدهاي چوبي براي باز كردن آن‌ها استفاده مي‌كردند، آغاز شد و در اين هتل‌هاي كوچك خدمات متنوعي به مشتريان ارائه مي‌شود. صاحبان چنين هتل هايي اكثراً ثروتمند و اشرافي بودند. اين مراكز هتل ناميده نمي‌شدند و كلمه HOTEL در حدود دهه 1760 براي مراجعه به اين مراكز مورد استفاده قرار گرفت. خود اين كلمه از كلمه HOSTEL گرفته شده است كه در همان مهروموم‌ها در انگلستان براي مراجعه به اين مراكز استفاده مي‌شد. در ايالات‌متحده، مكان‌هايي كه براي اين منظور تعيين‌شده‌اند با كلمه مسافرخانه مشخص‌شده‌اند. كلمه مسافرخانه در انگليسي به معناي كاروانسرا، مسافرخانه، مسافرخانه و بعضاً خانه به‌كاررفته بود و با كلمه COFFEE HOUSE ترسيده شد. مورد استفاده قرار گرفت.

رشد صنعت واقعي در ايالات متحده با افتتاح هتل سيتي در نيويورك در سال 1794 آغاز شد و نخستين ساختمان اختصاصي به خدمات هتل بود. فعاليت‌هاي اين مركز باعث ايجاد انگيزه و رقابت در بين ساير شهرها شده است كه بسياري از سرمايه گذاران به صنعت روي آوردند و هتل‌هاي زيادي را تأسيس كردند. در اين زمان تعداد هتل‌ها افزايش يافت، اما گسترش افسانه‌اي و شگفت انگيز اين صنعت به قرن بيستم بر مي‌گردد. سال 1930 با يك واقعه غم انگيز براي حرفه‌اي مشخص شد كه آنقدر راكد بود كه سرمايه داران اميد چنداني به بهبود آن نداشتند اما وقوع جنگ جهاني دوم رونق سريع و حيرت انگيز اين صنعت را به تأخير انداخت...

در طول جنگ و تا اوايل دهه 50، خانه خوشبختي روي بام همه هتل‌هاي به اصطلاح قرار داشت و رشد و شكوفايي آنها ادامه داشت، اما بحث در مورد مراكز به نام هاي متلكه محدود به آمريكاي شمالي بودند، مقوا جداگانه بود. كار تيمي و گسترش سرمايه در همان سالها با ايجاد زنجيره هتل آغاز شد و اين پديده عواقب مختلفي داشته است؛ بنابراين، هتلداران كوچكتر خود را در تلاش براي ماندن در كنار سرمايه گذاران بزرگ گم كردند. اين صنعت در ابعاد و مليت‌هاي مختلف تكامل يافته است و هتل‌هاي زنجيره‌اي بين المللي مي‌توانند در زمينه‌هاي فناوري، فناوري و بازاريابي تخصص داشته باشند صاحبان هتل‌هاي كوچك (انفرادي) از اين امتياز محروم شده‌اند و چاره‌اي جز انتقال به يك زنجيره هتلداري مانند شراتون و هيلتون ندارند. به هايت، هاليدي، رامادا و موارد ديگر بپيونديد.

اين هتل‌ها با جذب و مشاركت در مالكان انفرادي، خدمات و خدمات زير را ارائه مي‌دهند:

شراكت:

افراد در هتل‌هاي بين المللي هتل شركت كردند و از مزاياي اين همكاري لذت بردند.

- سلسله:

هتل‌هاي كوچك متعلق به صاحبان آنها به عنوان نماينده يا به عنوان بخشي از يك هتل زنجيره‌اي وارد مي‌شوند.

تعريف مديريت:

مديران و متخصصان مجرب براي مديريت بهتر هتل‌هاي فشرده منصوب شده‌اند.

بازار يابي:

از جمله فروش مداوم و فعال، سودآوري مداوم، اختلاط و مشاركت در تصميمات فعلي و آينده، اتاق رزرو و ساير فعاليتهاي اقتصادي.

تجارت بزرگ روز به روز رونق مي‌گيرد، بنابراين نمي‌توانيد پايان آن را تصور كنيد. نيازهاي مشتريان، مسافران و ميهمانان در اين هتل‌ها كاملاً برآورده شده و اين درخواست‌ها بي پايان است. هتل‌هايي كه مديران آن‌ها مي‌خواهند به يك زندگي اقتصادي و رفاه اميدوار كنند، چاره‌اي ندارند جز ارائه انواع خدمات و خدماتي كه ميهمانان خود به مهمترين روش نياز دارند؛ و آنها را لطفاً

چه زماني هتل‌ها داراي اتاق‌هاي خصوصي و حمام هستند؟

تا سال 1829، هنگامي كه هتل Tremoht House در بوستون افتتاح شد، هيچ هتلي با اتاق‌هاي خصوصي وجود نداشت. اين نوآوري و امكان قفل كردن اتاق‌هاي خواب، يك ضربه عظيم و تعيين استاندارد براي يك صنعت جديد و پر رونق بوده است. در قرن نوزدهم، صنعت هتلداري به سرعت رويكرد خود را براي رقابت با امكانات جديد فناوري از قبيل استفاده از گاز طبيعي و لوله كشي، چراغ‌هاي برقي، سيستم‌هاي پيام صوتي، آسانسورهاي ارتباطي و بالاخره سيستم گرمايش مركزي تغيير داد. اين نوآوري‌ها در سال 1908 در هتل Statlier در بوفالو به اوج خود رسيد، بدين معني كه براي اولين بار در يك هتل بزرگ، همه اتاق خواب ها داراي حمام اختصاصي هستند. دارندگان اين هتل‌ها با افتخار تبليغات را تبليغ مي‌كنند: اتاق با حمام به قيمت دلار و نيم.

از ديگر نوآوري‌هاي موجود در Statlier مي‌توان به طراحي سرويس بهداشتي و سرويس بهداشتي اشاره كرد كه به دليل مشكلات اقتصادي متناوب است، ويژگي‌هايي از قبيل گردش آب در هر اتاق، يك آينه تمام طول، يك سوئيچ چراغ برق در ورودي و بالاي تختخواب و تلفن، ساخته شده - در دستگاه‌هاي راديويي و دستگاه‌هاي سرويس نامگذاري شده، آخرين موردي است كه تأثير گذاشته است. بزرگ براي مشتريان اندازه كم عمق و كوچك كمد لباس مهمان است كه براي تهيه لباس‌هاي كثيف و شستن لباس‌هاي مهمان يا اتو كردن در اتاق خواب ساخته شده است و كار راحتي و دردسر است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.