براي نخستين‌بار پس از چند دهه؛ اعتصاب سراسري در كرانه باختري و اراضي 48

۹ بازديد

از امروز (دوشنبه ، 17 مه) ، هشتمين روز از حمله صهيونيست ها عليه نوار غزه همچنان بر انفعال جامعه جهاني ، همه محل هاي كار عمومي ، مراكز دانشجويي و مشاغل سايه افكند ، در كرانه باختري و سرزمين هاي اشغالي 1948 تا خواستار همبستگي با مردم اورشليم و غزه براي اولين بار در …

براي نخستين‌بار پس از چند دهه؛ اعتصاب سراسري در كرانه باختري و اراضي 48 https://majale-rooz.ir/2021/05/براي-نخستين‌بار-پس-از-چند-دهه؛-اعتصاب/ مجله روز Mon, 17 May 2021 05:34:17 0000 بين الملل https://majale-rooz.ir/2021/05/براي-نخستين‌بار-پس-از-چند-دهه؛-اعتصاب/ از امروز (دوشنبه ، 17 مه) ، هشتمين روز از حمله صهيونيست ها عليه نوار غزه همچنان بر انفعال جامعه جهاني ، همه محل هاي كار عمومي ، مراكز دانشجويي و مشاغل سايه افكند ، در كرانه باختري و سرزمين هاي اشغالي 1948 تا خواستار همبستگي با مردم اورشليم و غزه براي اولين بار در …

از امروز (دوشنبه ، 17 مه) ، هشتمين روز از حمله صهيونيست ها عليه نوار غزه همچنان بر انفعال جامعه جهاني ، همه محل هاي كار عمومي ، مراكز دانشجويي و مشاغل سايه افكند ، در كرانه باختري و سرزمين هاي اشغالي 1948 تا خواستار همبستگي با مردم اورشليم و غزه براي اولين بار در دهه هاي گذشته ، آنها اعتصاب عمومي را در روز سه شنبه (فردا) و نافرماني مدني فراخوان دادند.

به گزارش وب سايت خبري عربي 21 ، اتحاديه هاي دانشجويي دانشگاه هاي فلسطين در كرانه باختري فردا روز اعتصاب عمومي را اعلام كردند و از همه بخش ها ، مشاغل دولتي و خصوصي و شركت ها خواستند حمايت خود را از مردم اعلام كنند. معترضين بيت المقدس و نوار غزه روز سه شنبه در اعتصاب عمومي شركت خواهد كرد.

الشبابah الفتحيه (سازمان دانشجويي جنبش فتح) در كرانه باختري غربي اعلام كرد كه تمام دانشگاه هاي فلسطين سه شنبه آينده تعطيل مي شوند تا دانشجويان بتوانند در فعاليت هاي ملي شركت كنند و در نقاط تماس و درگيري با اشغالگران مقابله كنند.

از روز شنبه 15 مه ، همه مغازه ها و مغازه هاي شهر رام الله براي ابراز همبستگي با خانواده هاي شهداي فلسطيني و اعتراض به تجاوزات شبه نظاميان و شهرك نشينان صهيونيست عليه مردم فلسطين در سراسر كشور بسته شده است.

كاربران فلسطيني توييتر نيز مجدداً اين تماس را با هشتگ “همبستگي_با_غزه” و (همبستگي_با_غزه) به معناي همبستگي با غزه منتشر كردند و خواستار مشاركت حداكثري ساكنان كرانه باختري و سرزمين هاي اشغالي در سال 1948 در اين نافرماني مدني شدند.

كاربري به نام سارا نوشت: “طولاني ترين اعتصاب تاريخ در فلسطين در زمان اشغال انگليس انجام شد.” تاريخ تكرار مي شود ، به طوري كه مردم فلسطين ، مردم مغرور داخل [اراضي اشغالي 1948] “و براي اين اعتصاب انتقام در بيت المقدس و غزه به كرانه باختري عجله كنيد.”

كاربر ديگري نوشت: رژيم استخدام تاكنون در اين دور از جنگ ، بيش از يك ميليارد شيك [تقريبا معادل سيصد و اندي ميليون دلار] شكسته شده. اعتصاب عمومي در كرانه باختري و داخلي [اراضي ۴۸] اقتصاد آن را از بين مي برد. در فلسطين موارد بيشتري وجود دارد كه ما نمي توانيم معادله را تغيير دهيم.

خواستار اعتصاب عمومي و نافرماني مدني در سرزمينهاي اشغالي در سال 1948 شويد

در همين حال ، كميته عالي نظارت بر الجماهر العربيه في العرازي المتولا 48 براي محكوم كردن ادامه آن توسط تجاوزات صهيونيست ها عليه نوار غزه ، از سه شنبه آينده در تمام شهرهاي اشغالي فلسطين در داخل خط سبز دست به اعتصاب ملي زد. و اورشليم و از تشديد حملات به اعراب ساكن در 48 سرزمين خبر داد.

بر اساس اين گزارش ، پس از جلسه اين كميته با نماينده ليست مشترك و فعالان سياسي براي بررسي تشديد اقدامات پليس و تجاوزات شهري در شهر يافا ، تصميم بر اين شد كه اعتصاب عمومي از روز سه شنبه همراه با اعتراض آغاز شود. اقدامات: برنامه اي براي مقامات محلي و كميته هاي مردمي.

در اقدامي بي سابقه ، كميته نامه اي به سازمانهاي مختلف بين المللي و بين المللي نوشت و خواستار اقدام فوري براي حمايت از اعراب در برابر تشديد سركوب و تجاوزات اسرائيل ، به ويژه در روزهاي اخير در قدس و نوار غزه و حملات مهاجران صهيونيست شد. در مورد شهروندان عرب ، به ويژه در شهرهاي تاريخي فلسطين مانند عكا ، حيفا ، يافا ، ال لاد و رام الله.

براي هشتمين روز متوالي ، نيروهاي صهيونيستي به تجاوزات وحشيانه خود عليه نوار غزه با هدف تأسيسات غيرنظامي ادامه مي دهند. اقدامات تهاجمي كه به گفته وزارت بهداشت غزه ، روز يكشنبه (ديروز) تعداد قربانيان حملات صهيونيست ها را در مناطق مختلف نوار غزه ثبت كرده است به 181 شهيد از جمله 52 كودك ، 31 زن و 1225 زخمي رسيده است.

انتهاي پيام / ص


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.