۳۶۰۰ كاميون وارداتي بلاتكليف در گمرك‌ها چه مي‌كنند؟

به خبرنامه جامع تخصصي گردشگري خوش آمديد.

۳۶۰۰ كاميون وارداتي بلاتكليف در گمرك‌ها چه مي‌كنند؟

۱۰ بازديد

در حالي كه رئيس سازمان راهداري اخيراً اعلام كرد كه 3 هزار و 643 كاميون براي نوسازي و شماره گذاري آماده هستند ، ديروز دقيقاً همين رقم از طرف گمركات كشور اعلام شد كه با وجود مكاتبات و پيشنهادات متعدد همچنان قطعي نيست. تعيين اين امر نيازمند اقدامات فوري است. است. به گزارش مجله ايراني …

۳۶۰۰ كاميون وارداتي بلاتكليف در گمرك‌ها چه مي‌كنند؟ https://majalehirani.ir/2021/۳۶۰۰-كاميون-وارداتي-بلاتكليف-در-گمرك‌/ مجله ايراني Sun, 08 Aug 2021 07:12:18 0000 اقتصاد https://majalehirani.ir/2021/۳۶۰۰-كاميون-وارداتي-بلاتكليف-در-گمرك‌/ در حالي كه رئيس سازمان راهداري اخيراً اعلام كرد كه 3 هزار و 643 كاميون براي نوسازي و شماره گذاري آماده هستند ، ديروز دقيقاً همين رقم از طرف گمركات كشور اعلام شد كه با وجود مكاتبات و پيشنهادات متعدد همچنان قطعي نيست. تعيين اين امر نيازمند اقدامات فوري است. است. به گزارش مجله ايراني …

در حالي كه رئيس سازمان راهداري اخيراً اعلام كرد كه 3 هزار و 643 كاميون براي نوسازي و شماره گذاري آماده هستند ، ديروز دقيقاً همين رقم از طرف گمركات كشور اعلام شد كه با وجود مكاتبات و پيشنهادات متعدد همچنان قطعي نيست. تعيين اين امر نيازمند اقدامات فوري است. است.

به گزارش مجله ايراني ، داريش اماني ، رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي ، در پايان تيرماه امسال در مراسم بهره برداري از چهار پروژه در بخش هاي مختلف بزرگراه ها و حمل و نقل جاده اي گفت: 3643 كاميون با سرمايه گذاري حدود 9200 ميليارد تومان آماده شمارش توسط بخش خصوصي

وي ادامه داد: به دليل برچيدن ناوگان كاميون در سال 1398 ، يك اقدام بزرگ در جهت نوسازي 5 هزار ناوگان از ماده 12 براي حمايت از توليد ماده 30 قانون مقررات دائمي انجام شد كه از اين تعداد 3 هزار و 643 9200 ميليارد تومان بوده است. تا كنون توسط بخش خصوصي با واحد سرمايه گذاري شده است. ” اين شماره براي شماره گذاري آماده است و ما اميدواريم كه با دستور رئيس جمهور تسريع شود.

اين اظهارات زماني مطرح شد كه مهرداد جمال آرونقي ، معاون وزير امور گمرك ، در نامه اي به معاون سازمان حمل و نقل جاده اي فرمرز مداح – در مورد نياز به تحويل فوري بيش از 3643 كاميون رسوبي وارداتي به گمركات كشور نوشت: الف بايد كارگروهي از نمايندگان كليه مراجع و سازمانهاي ذيربط تشكيل شود و موضوع كاميون هاي رسوبي را در گمركات كشور بررسي كند تا مشكلات اين كاميونهاي وارداتي را بررسي كرده و در قوانين مربوطه تصميمات لازم را اتخاذ كند. انجام شده. قانون. جلوگيري از سرازير شدن سرمايه چند ميليون دلاري به گمرك. همچنين ، تخلفات احتمالي در اين زمينه بايد به طور مناسب برخورد شود.

همچنين در پايان اين مكاتبات آمده است: «بديهي است با توجه به ارجاع و پيگيري بسياري از رانندگان و صاحبان اصلي كاميون هاي رسوبي در گمرك ، تصميم گيري سريع در اين زمينه و برجسته سازي افكار عمومي مطلوب است. “و ارائه اطلاعات شفاف ، فوري و ضروري به نظر مي رسد.” سازمان گمرك آمادگي كامل خود را براي انجام تحقيقات جامع در اين زمينه و تلاش براي حل مشكلات اعلام مي كند.

البته در قسمت دوم نامه گمرك به نظر مي رسد كه تعداد كاميون هاي رسوبي وارداتي از اين تعداد بيشتر است ، زيرا اروانقي در اين نامه داده هاي موجود براي كاميون هاي وارداتي را به شرح زير شرح مي دهد: 9 مطالعه ميداني و ارقام بدست آمده از كار كشور گمرك نشان مي دهد كه 160 كاميون كاميون وارداتي در اين گمرك واريز شده است ، از اين تعداد 1559 كاميون هنوز به گمرك اعلام نشده است و 5 كاميون هنوز به گمرك اظهار نشده است. تا به امروز تاييد نشده است. لازم به ذكر است كه عليرغم اين واقعيت كه اين ناحيه فرعي در نامه شماره 1400.540779 در تاريخ 1400.4.26 از كليه گمركات اجرايي درخواست داده است ، تنها 9 گمرك اجرايي ارقام مربوطه را مطابق جدول زير ارائه كرده اند. برخي از گمركات اجرايي تا زمان تهيه اين گزارش هيچ گونه داده اي به اين بخش ارائه نداده اند كه با شمارش ارقام مربوط به كاميون هاي رسوبي از ديگر گمركات از 160 واحد فراتر مي رود.

بررسي ها نشان مي دهد كه بيش از 2 درصد كاميون هاي وارداتي در گمركات كشور هنوز گمرك اعلام نكرده اند كه اين امر نياز به بررسي دارد. در حالي كه گفته مي شود اين كاميون ها به دليل عدم صدور ثبت سفارش به گمرك اعلام نشده اند ، صحت موضوع بايد به دقت بررسي شود. بديهي است كه عدم اتخاذ تصميمات لازم در اين زمينه ، خودروهاي رسوبي را در آستانه رها شدن قرار خواهد داد.

البته دلايل عدم قطعيت و همچنين مواردي كه توسط سازمان هاي مختلف براي ترخيص اين كاميون ها بررسي مي شود نيز توسط گمرك ذكر شده است:

با توجه به اينكه كاميون داران در طول سالها بر ضرورت بازسازي ناوگان فرسوده خود تأكيد كرده اند ، به نظر مي رسد كه دولت و نهادهاي مربوطه در زمينه نوسازي ناوگان بايد اين كاميون ها و تعداد آنها را در اسرع وقت ترخيص كنند. تقريباً همه بايد به زودي اقدام كنند. كه خوب است -برند معروف اروپايي

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.