آموزش يواشكي به بچه‌ها! – مجله ايراني

به خبرنامه جامع تخصصي گردشگري خوش آمديد.

آموزش يواشكي به بچه‌ها! – مجله ايراني

۷ بازديد

سپيده خليلي ، كه “بهارستان” جامي را براي كودكان بازنويسي كرد ، در مورد نحوه ارتباط خود با كتاب صحبت مي كند و مي گويد: “خواندن يك كتاب مهم است ، زيرا حاوي يادگيري و يادگيري پنهان است. افزايش مي يابد.” آموزه هاي پنهان ما وقتي به طور طبيعي با موضوعات مثبت شكل مي گيرد …

آموزش يواشكي به بچه‌ها! – مجله ايراني https://majalehirani.ir/2021/آموزش-يواشكي-به-بچه‌ها-مجله-ايراني/ مجله ايراني Mon, 30 Aug 2021 07:43:16 0000 فرهنگ و هنر https://majalehirani.ir/2021/آموزش-يواشكي-به-بچه‌ها-مجله-ايراني/ سپيده خليلي ، كه “بهارستان” جامي را براي كودكان بازنويسي كرد ، در مورد نحوه ارتباط خود با كتاب صحبت مي كند و مي گويد: “خواندن يك كتاب مهم است ، زيرا حاوي يادگيري و يادگيري پنهان است. افزايش مي يابد.” آموزه هاي پنهان ما وقتي به طور طبيعي با موضوعات مثبت شكل مي گيرد …

سپيده خليلي ، كه “بهارستان” جامي را براي كودكان بازنويسي كرد ، در مورد نحوه ارتباط خود با كتاب صحبت مي كند و مي گويد: “خواندن يك كتاب مهم است ، زيرا حاوي يادگيري و يادگيري پنهان است. افزايش مي يابد.” آموزه هاي پنهان ما وقتي به طور طبيعي با موضوعات مثبت شكل مي گيرد ، تأثير مثبتي دارد.

به گزارش مجله ايراني ، «قصه هاي شيرين ايراني» يكي از بخشهاي نشر سوره آنلاين براي كودكان و نوجوانان است. اين قسمت از كتابهاي سوره آنلاين بر اساس كتابهاي كلاسيك ادبيات فارسي توسط نويسندگان بازنويسي شده است تا كودكان بتوانند سهم خود را در اين گنجينه داشته باشند. يكي از كتاب هاي اين مجموعه بازنويسي «بهارستان» نوشته جمي سپيده خليلي است.

خليلي “بهارستان” را در قالب داستانهاي كوتاه مناسب براي درك نوجوانان نوشت و اين كتاب شامل داستانهايي است كه ما را در مسيري قرار مي دهد كه پر از ماجراهاي متنوع و پرشور است كه هم سرگرم كننده و هم آموزنده است. البته تصاوير موجود در كتاب ذاتاً براي كودكان جذاب است و نقش مهمي در پيوند بيشتر آنها با داستان ها دارد.

سپيده خليلي در مورد اين كتاب و لزوم بازنويسي متون كهن براي كودكان و تأثير خواندن داستانهاي باستاني بر اين نسل صحبت مي كند.

وي دليل بازنويسي “بهارستان” جامي براي نوجوانان را ذكر مي كند: “قبلاً تجربه ديگري در بازنويسي داشتم و حكايت” بوستان “سعدي را براي كودكان نوشتم. همچنين سعي كردم اين اثر را بازنويسي كنم. در همين حال ، يك سفر كاري به ازبكستان داشتم ، و در موزه اي در تاشكند در نزديكي هتل من ، يك نسخه خطي از كتاب را در يك فنجان به خط خودم ديدم. اين به من در بازنويسي اثر كمك كرد و علاقه مند شدم.

وي مي افزايد: “دليل دوم من براي انتخاب بهارستان اين بود كه هميشه فكر مي كردم بچه ها تا حدودي از طريق كتاب هاي درسي خود با گلستان و بوستان آشنا هستند ، اما آنها بهارستان را نمي شناسند ، و من مي خواستم كودكان را به آشنايي با جامي تشويق كنم. فرصتي براي كار ” سپس داستانهايي متناسب با روحيه و سن كودكان جمع آوري كردم و در پايان هر داستان يك قطعه شعر در متن اصلي نوشتم تا بچه ها فرصت بيشتري براي تعامل با آن داشته باشند.

خليلي در پاسخ به اين س ifال كه آيا نوجوانان امروزي مي توانند به اين كتاب متصل شوند ، گفت: البته مي توانند ، زيرا سعي كردم داستانهايي را بيان كنم كه به سبك زندگي بچه هاي امروزي نزديكتر است. موضوعات اين كتاب نيز داستانهاي خوب و بد است كه با خواندن كتاب در ذهن نوجوانان بيشتر نمايان مي شود. فيلم هايي كه تماشا مي كنند و انيميشن هايي كه با علاقه و اشتياق تماشا مي كنند ، مي خواهند ببينند قهرمان و شخصيت خوب داستان بر بدي پيروز مي شود. من فكر مي كنم اين چيزي است كه ارتباط بين آنها و متن را ايجاد مي كند و آنها مي خوانند تا ببينند كه چگونه خوبي بر شر پيروز مي شود.

وي درباره تأثير اين كتابها بر شيوه زندگي نوجوانان امروزي مي گويد: همه انسانها دو مدل يادگيري دارند؛ آموزش مكتبي ، همانطور كه از نامش پيداست ، يادگيري مستقيم است و ما همه چيز را از ابتدا تا انتها به يك شكل ياد مي گيريم. نوع دوم يادگيري پنهان است و بسياري از آموزش هاي مادام العمر ما از اين طريق انجام مي شود. خواندن كتاب مهم است ، زيرا شامل يادگيري پنهان و افزايش يادگيري است. يادگيري پنهان ما وقتي به طور طبيعي با موضوعات مثبت شكل مي گيرد ، تأثير مثبتي دارد. توصيه مي شود كه مردم هنگام خواندن روزنامه ها زمان كمتري را براي خواندن صفحات رويدادها صرف كنند ، زيرا تأثير منفي بر مردم دارد ، در حالي كه خواندن چنين كتابهايي بر مردم تأثير مثبت دارد.

البته خليلي بعيد مي داند كه خواندن اين كتاب بتواند نوجوانان را به خواندن كتاب اصلي بهارستان ترغيب كند و توضيح مي دهد: عادات زندگي نوجوانان امروزي متفاوت و متفاوت از نسل هاي قبلي است. تنبل تر هستند. همه چيز براي آنها آماده و در دسترس است و كمتر به دنبال داستان يا كتاب هستند. در عين حال ، قيمت كتاب نسبت به قبل افزايش يافته است و اين امر باعث شده است كه آنها كتاب بخوانند ، مگر اينكه يك نوجوان عاشق ادبيات باشد و خودش بخواهد به دنبال كتاب برود.

آنها در پايان مي گويند: “اگرچه كودكان خوب و بد را دنبال مي كنند و خوبي ها را دوست دارند ، اما خوب ها را دوست دارند ، اما به دليل هيجان و محيط خصمانه.” آنها مي توانند به سمت بد جذب شوند ، بهتر است زمان و پول بيشتري صرف كنيد. آموزش كودكان و حمايت بيشتر از نويسندگان تا نسل مناسب با سياست هاي درست تربيت شود. نبايد فراموش كنيم كه كودكان و نوجوانان امروز سازندگان آينده فردا هستند.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.