سكوت قانون جديد چك درباره ظهرنويسي

به خبرنامه جامع تخصصي گردشگري خوش آمديد.

سكوت قانون جديد چك درباره ظهرنويسي

۳۱ بازديد

يك كارشناس امور بانكي درباره قانون جديد چك گفت: “اعتبار چك در حال حاضر حداكثر تا سه سال خواهد بود ، در همين حال ، لايحه اي در مجلس شوراي اسلامي معرفي شده است كه پيشنهاد لغو اين نماينده را براي سه سال دارد. است.” علاوه بر اين ، در قانون جديد چك آمده است …

سكوت قانون جديد چك درباره ظهرنويسي https://majalehirani.ir/2020/سكوت-قانون-جديد-چك-درباره-ظهرنويسي/ مجله ايراني Sun, 20 Dec 2020 12:22:08 0000 اقتصاد https://majalehirani.ir/2020/سكوت-قانون-جديد-چك-درباره-ظهرنويسي/ يك كارشناس امور بانكي درباره قانون جديد چك گفت: “اعتبار چك در حال حاضر حداكثر تا سه سال خواهد بود ، در همين حال ، لايحه اي در مجلس شوراي اسلامي معرفي شده است كه پيشنهاد لغو اين نماينده را براي سه سال دارد. است.” علاوه بر اين ، در قانون جديد چك آمده است …

يك كارشناس امور بانكي درباره قانون جديد چك گفت: “اعتبار چك در حال حاضر حداكثر تا سه سال خواهد بود ، در همين حال ، لايحه اي در مجلس شوراي اسلامي معرفي شده است كه پيشنهاد لغو اين نماينده را براي سه سال دارد. است.” علاوه بر اين ، در قانون جديد چك آمده است كه ثبت نام و انتقال چك بايد در سيستم بانك مركزي انجام شود و در مورد حمايت از قانون جديد چك سكوت شده است.

به گزارش مجله ايراني ، ياسر مرادي گفت: تصميم ستاد ملي تاج باعث تاخير در قانون چك نشده است ، اما اجراي بند واحدي از قانون چك تا پايان سال به تأخير افتاده است. ثبت نام در سامانه صياد كه قرار بود از 11 دسامبر اجرا شود ، به دليل عدم آمادگي و عدم فرهنگ سازي سيستم به پايان سال موكول شد. همانطور كه بانك مركزي قول داده است ، سيستم ماهيگيري در 11 ژانويه رونمايي مي شود و ثبت نام جايگزين در اين سيستم انجام مي شود. بقيه قوانين چك طبق دستورالعمل بانك مركزي اجرا خواهد شد.

وي گفت: “اين قانون در مورد چك هاي موجود صدق نمي كند و مردم نگران نباشند. چك هاي جديد اين هفته رونمايي مي شود و از 20 ژانويه توزيع مي شود. در حال حاضر چك ها به مدت سه سال معتبر هستند. در همين حال ، مشاوره اسلامي لايحه اي در مجمع معرفي شده است كه در آن نمايندگان پيشنهاد حذف آن را به مدت سه سال دارند.

اين كارشناس امور بانكي در يك برنامه تلويزيوني صحبت كرد و ادامه داد: چك معتبر محسوب مي شود و آنها به دليل تغيير در اعتبار قانون سه سال قانون را در نظر گرفته اند. در اين تاريخ ، بايد چك هاي منقضي شده در بانك مبادله شود. اين شكايتي براي بانك مركزي است كه اقدامات مربوط به سيستم ماهيگيري را به مدت دو سال به تأخير انداخت. شبكه بانكي آماده نبود و زيرساخت ها بايد در مقررات جديد گنجانده شوند.

به گفته وي ، مردم قرار است تا 20 روز آينده از اين سيستم استفاده كنند ، اما هيچ صحبتي و آموزشي در اين باره در رسانه ها انجام نشده است. در حال حاضر ، اولين قدم احراز هويت برنامه هاي تلفن همراه است. براي تأييد اين شرط حداقل شش ماه زمان نياز داريم.

مردادي در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد: در قانون چك جديد ذكر شده كه ثبت و انتقال چك بايد در سيستم بانك مركزي صورت گيرد و وي در مورد حمايت از قانون جديد چك سكوت كرده است. برخي از اساتيد حقوق معتقدند كه اين روند منسوخ شده است ، اما برخي ديگر نيز معتقدند كه همچنان قابل اجرا است ، اما در سيستم ثبت نشده است. سرانجام ، با دادگاه ها دادخواست مي شود و در چك تضميني ، بانك دليل صدور چك را بايد بيان كند.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.